persbericht | consolidatietrend zet zich door in de accountancysector

In de pers
09 juli 2024

door Nikolas Vandelanotte

PERSBERICHT | Consolidatietrend zet zich door in de accountancysector

In het kader van het unieke samenwerkingsmodel “Part of the Vandelanotte Group” gaat nu ook Ecovis Acta Consult een partnerschap aan met Vandelanotte. Centraal binnen dit model staat het behoud van de eigen identiteit en de authenticiteit van de partner. Tegelijkertijd worden er heel wat gedeelde resources en ondersteuning aangeboden door Vandelanotte waardoor het voor sectorgenoten mogelijk is om zich klaar te stomen voor de digitale toekomst. Via zulke partnerschappen voegt Vandelanotte een nieuwe dimensie toe aan de traditionele consolidatietrend: “Onze geleidelijke integratieaanpak zorgt ervoor dat medewerkers de tijd krijgen om te wennen aan de vele veranderingen en om zich comfortabel te voelen in de nieuwe setting”, aldus Nikolas Vandelanotte, CEO van Vandelanotte.

Vandelanotte kantoor

Ecovis Acta Consult nu ook 'part of' Vandelanotte

Ecovis Acta Consult, een boekhoud -en fiscaal advieskantoor gevestigd in Brussel en Leuven, gaat een partnerschap aan en wordt zo onderdeel van de Vandelanotte Group. Dit is een belangrijke stap in de geografische versterking van Vandelanotte alsook de verdere uitbreiding van hun netwerk om klanten nog beter van dienst te zijn.

Vandelanotte gelooft in de kracht van samenwerking. Het partnerschap met Ecovis Acta Consult kadert in het samenwerkingsmodel “Part of the Vandelanotte Group”. Dat maakt het mogelijk voor sectorgenoten om zich aan te sluiten bij Vandelanotte, terwijl ze tegelijkertijd ook trouw blijven aan hun identiteit, hun autonomie behouden en genieten van de voordelen van de groep. Op die manier zet Vandelanotte zich in voor geleidelijke integratie en zet het zich af tegen de traditionele consolidatietrend die zich in de accountancysector voltrekt.

We gaan op zoek naar kantoren die onze visie op groei en samenwerking delen en met wie we zo onze krachten kunnen bundelen. Het belangrijkste aspect van een goede samenwerking is namelijk het delen van onze waarden. Voor ons betekent dit concreet dat aandacht voor de klant en medewerkers, advies op maat en een persoonlijke aanpak centraal staan. Nikolas Vandelanotte , CEO Vandelanotte
Zowel onze klanten als onze medewerkers zullen duidelijk de voordelen van dit partnerschap met Vandelanotte ervaren. Dankzij de gedeelde resources en ondersteuning van Vandelanotte zal ons dienstenaanbod immers aanzienlijk verbreden en zullen we nog meer innovatieve oplossingen kunnen uitwerken voor onze klanten. Ons team is nu heel wat experts rijker. Bart Franceus , Acta Consult

Sectorgenoten klaarstomen voor digitale transformatie

In het huidige accountancylandschap zijn er heel wat uitdagingen waaronder digitalisering, automatisering en AI. Investeren in innovatieve oplossingen is nodig om te blijven groeien als organisatie, maar hier hangt een stevig prijskaartje aan vast wat voor sectorgenoten vaak niet haalbaar is.

Dankzij de ondersteuning en de gedeelde resources die worden aangeboden via het 'Part of Vandelanotte Group'-model, kunnen sectorgenoten zich wel optimaal voorbereiden op de digitale toekomst.

De samenwerking is ook voordelig voor de klanten van deze spelers aangezien deze een breder scala aan diensten kunnen aanbieden en dus ook een betere klantenservice.

Naast directe toegang tot onze innovatieve oplossingen en ons uitgebreide netwerk, bieden we deze spelers ondersteuning op verschillende vlakken, waaronder hr, it en communicatie. Onze geleidelijke integratieaanpak zorgt ervoor dat medewerkers de tijd krijgen om te wennen aan de vele veranderingen en om zich comfortabel te voelen in de nieuwe setting. Nikolas Vandelanotte , CEO Vandelanotte