Tegenwoordig zetten veel kmo’s volop in op digitalisering om hun internationale business te optimaliseren. Dat is ook logisch: in tijden van reisrestricties en afgeschafte beurzen moeten Vlaamse kmo’s op zoek naar alternatieven om hun internationale klanten te bereiken. Flanders Investment & Trade voorziet hiervoor extra steun.
Het standaard subsidiebedrag voor de ontwikkeling en vertaling van digitale internationale commerciële bedrijfscommunicatie wordt opgetrokken tot 3.000 euro. Voor kmo’s die sinds 2005 minder dan 4 goedgekeurde FIT-subsidieaanvragen hebben, wordt dit zelfs 4.500 euro.
Hiermee kunnen aanvragers de kosten van digitale communicatie dekken om hun producten of diensten in het buitenland bekend te maken. In de praktijk betreft dit de ontwikkeling van websites, webshops, e-commerceplatformen, de creatie van bedrijfsfilms, of het inhuren van expertise op het vlak van social media.
Voor kmo’s met vestigingen in Wallonië en Brussel zijn er overigens gelijkaardige alternatieven.
Wenst u meer info? U wil een FIT-dossier indienen? Neem dan contact op met onze subsidie-experten via subsidies@vdl.be.
Disclaimer
Bij onze adviezen baseren wij ons op de huidige wetgeving, interpretaties en rechtsleer. Dit verhindert niet dat de administratie deze kan betwisten of dat bestaande interpretaties kunnen wijzigen.
Lees onze laatste inzichten en nieuwsberichten om op de hoogte te blijven van veranderingen in jouw sector.